barn och unga

Några extra rum – för livet och leken

öppnen förskola hagakyrkan markaryd

”ÖPPIS” (ÖPPEN FÖRSKOLA)

Ett barn behöver leka. En föräldraledig vuxen någon att prata med.

Till Haga är hela familjen välkommen. På måndagar är du som är hemma med mindre barn särskilt välkommen. (Mor- och farföräldrar är självklart också välkomna!) Vi har öppet från kl 8.15 – en del som kommer lämnar storebror eller storasyster på förskolan först – och har öppet fram till 11.30. Du droppar in när det passar dig!

Klockan 9.30 fikar vi och efter det (ca 10.30) har vi en sångstund. Och så finns det gott om tid och utrymme att leka + umgås.

Välkommen när vi drar igång i höst igen! Välkommen till ett extra lekrum!

Fredax Hagakyrkan Markaryd

FREDAX (MELLANSTADIET)

Hänga med kompisar. Lära och utvecklas. Träffa vuxna som bryr sig.

Var annan fredag, jämna veckor, kl 16.30 – 18.30 är alla som går på mellanstadiet välkomna till Fredax. Vi gör alltid något praktiskt, fikar och har en andakt. Ofta är vi i Hagakyrkan. Ibland är vi ute i naturen och gör ”scout-grejer”. Och nån gång per termin ordnar vi en övernattning.

På Fredax lär vi oss helt enkelt bra saker – ibland något helt nytt, ibland något riktigt gammalt!

Vi vill fylla vårt hus med liv – därför har vi Fredax. Och ledarna arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för alla barn. Start i höst vid skolstarten.

Hagakyrkan Markaryd

ALFA (TONÅR)

Vi samlas var annan fredag, ojämna veckor, kl 18.00 i Hagakyrkan.

FOOD – Alfa startar alltid med att vi käkar: mackor, taco, pizza eller något annat gott. Då får vi också chans att prata med varandra!

INPUT –  Vi har en samling med musik och dagens fråga – något som är viktigt för alla människor. Vår utgångspunkt är kristen tro, men du behöver inte vara kristen för att vara med.

ACTIVATE – Häng gärna kvar i kyrkan, för att leka, snacka eller spela spel tillsammans. Att snacka om livets stora frågor och sen köra Mörkermaffia – det är sånt som händer på Alfa.

Uppehåll för samlingarna fram till skolan börjar igen.

söndagsskola hagakyrkan markaryd

SÖNDAX (SÖNDAGSSKOLA)

Vill du att ditt barn ska få möta berättelserna om Jesus och bra värderingar?

Söndax är samlingen vi har för alla barn (4 – 12 år) parallellt med vår söndagsgudstjänst. (Mindre barn får gärna vara med i vuxens sällskap.)

Söndax börjar med en stund i den stora gudstjänsten. Vi startar kl 10.00 utom första söndagen i månaden då vi startar 16.00. Tredje söndagen i månaden har vi Familjegudstjänst, då alla åldrar har söndagsskola tillsammans – eller om det är gudstjänst.

Varje gång har vi samling, leker och pysslar. Efteråt finns det möjlighet att fika tillsammans. Välkommen!

Se vad som händer under sommarens söndagar i vår kalender.