kyrka = människor

Om Jesus är den han säger att han är,
visst hade det varit spännande att få upptäcka mer om honom?
Vi är övertygade om detta, därför ses vi varje vecka till gudstjänst, gemenskap och bön.

Gudstjänst

Våra gudstjänster är öppna för alla. Vi sjunger, lyssnar på undervisning från Bibeln, ber och firar nattvard. De flesta söndagar har vi något för barnen i samband med gudstjänsten. Efteråt hänger många kvar för att fika och umgås. För att se programmet, klicka här.

hagakyrkan markaryd

Barn & Unga

Här samlas många barnfamiljer som vill ge sina barn och unga en trygg framtid där de får lära känna Jesus. Därför har vi flera samlingar för barn i olika åldrar: Öppen förskola, Fredax för mellanstadiet, Alfa för tonåringar och Söndax som är vår söndagsskola. Vi anordnar också läger regelbundet.

Bön

Bön är att umgås, lyssna och prata med Gud och bönen har kraft att förvandla situationer och samhällen. Under läsåret samlas vi varje vardags-morgon klockan 8.00 för att be för skolan, Markaryd och varandra. Du får gärna skicka ett mail om du vill att vi ber för dig.

Alpha-kurs

Den 19 september startar vi en Alpha-kurs tillsammans med Markaryds församling, för dig som är nyfiken på kristen tro. Kvällarna hålls på Restaurang Perrongen där vi äter tillsammans, lyssnar på ett föredrag och sedan diskuterar i mindre grupper. Anmäl ditt intresse till vår pastor, Ola.

HAGAKYRKANS FÖRSAMLING

I Hagakyrkan längtar vi efter att fler ska upptäcka mer av Jesus och följa honom. Vi finns mitt i byn och vill vara en gemenskap många känner sig hemma och välkomna till. Vi vill se både människor och känslan av ”community” – gemenskap – växa här.

Att tro på Jesus innebär inte att man måste leva ett perfekt liv, men att mitt i de utmaningar livet erbjuder både ha en mäktig och kärleksfull Gud att be till – och vänner att dela livet med precis som det är.

Alla våra samlingar är öppna för alla – du behöver inte vara medlem för att komma. Välkommen att upptäcka mer av livet tillsammans med oss!

KRISTEN TRO

Text kommer inom kort

HAGAKYRKANS HISTORIA

Text kommer inom kort

Bara hos Gud finner jag ro,
från honom kommer min räddning.

Psaltaren 62:2